Aankomst - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Femke Brands - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Femke Brands - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 Augustus 2014 | Hongarije, Boedapest

En ben je aangekomen in Boedapest. De vlucht was prettig, geen turbulentie en keurig op tijd. Dan stap je uit het vliegtuig en gaat op zoek naar de vooraf geboekte transfer. Die vind ik meteen. Ik schaf ook meteen een Budapest-card aan waarmee ik gratis gebruik kan maken van het openbaar vervoer en gratis entree heb in verschillende musea.
So far so good. En dan ben ik in de auto op weg naar het hotel. Wegen zijn ondergelopen van het vele water en de chauffeur klaagt dat hij de volgende trip niet kan halen door het weer. Het water van de auto's spat hoog op tegen de voorruit. Hij verontschuldigt zich in gebrekkig Engels voor het weer. Gisteren was het nog prachtig, maar vandaag regent het al de hele dag, zo vertelt hij. Maar, zegt -ie, zaterdag wordt het beter. Dat is top meneer de chauffeur. Behalve dan dat ik die dag weer naar huis ga. De vooruitzichten de komende twee dagen zijn inderdaad niet best en dat is zeer spijtig te noemen, omdat dat de enige twee volle dagen zijn dat ik hier ben.
Gelukkig is het in musea en winkelcentra gewoon droog dus de trip is hoe dan ook niet voor niets geweest. Ik hoop uiteraard wel op droger weer. Al regent het maar niet de hele dag, zodat ik toch mooie foto's kan maken.

Ik zit dit overigens te typen in een zeer net hotel op een mooie ruime kamer, met de regen die tegen de ruiten tikt en gerommel op de achtergrond. En af en toe heb ik extra verlichting in de vorm van een bliksemflits.
Ik ga me zo maar eens orienteren op een goed restaurant hier vlakbij waar ik met de regenponcho naartoe ga hobbelen. Maar eerst een kopje thee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4278

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 09 Augustus 2014

Boedapest

Landen bezocht: